BSK a TSK
Výhľadový model BSK a TSK - súčasný stav a prognóza 2020 a 2040
Detailný model Bratislavského a Trnavského samosprávneho kraja na posudzovanie prevádzkových nákladov a veličín novej koncepcie integrovanej HD a IAD súčasného stavu a pre prognózované roky 2020 a 2040.
Nosný systém Tram-Train (projekt Ministerstva dopravy a výstavby SR).
Pre potreby štúdie realizovateľnosti sa posudzovali tieto modelované varianty:
0.Variant
-
zachovanie súčasného stavu infraštruktúry
-
rozsah MHD na úrovni r. 2010 (bez Starého mosta), naspäť doplnené električkové linky na Hlavnú stanicu
-
štrukturálne dáta pre rok 2012



1A – Minimálny variant
-
bez rozvoja koľajovej infraštruktúry
-
štrukturálne dáta pre rok 2012
-
doplnené zastávky/terminály/TIOP a ich napojenie
-
obmedzenie prímestskej autobusovej dopravy cez hranice mesta, podľa podkladov linkovania BID pre Dunajskú Lužnú, Pezinok, Záhorie a Senec – týka sa liniek Slovak Lines
-
zavedené korekcie linkovania BID
-
koľajová doprava podľa linkovania
-
odstránená železničná stanica Železná Studnička pre všetky varianty
-
korekcia osobných vlakov, v sedle obmedzené časy odchodov na polovicu
-
korekcie liniek MHD paralelných s vlakmi IDS (D.N.Ves, Vrakuňa), posilnenie MHD k železničným staniciam a TIOP



2A – Električkový variant prestupný
-
základné rozšírenie električkovej siete v meste pre zlepšenie prestupu z prímestských vlakov
-
štrukturálne dáta pre rok 2020
-
doplnené zastávky/terminály/TIOP a ich napojenie
-
obmedzenie prímestskej autobusovej dopravy cez hranice mesta, linkovanie BID
-
zavedené korekcie linkovania BID
-
koľajová doprava podľa linkovania
-
korekcia osobných vlakov, v sedle obmedzené časy odchodov na polovicu
-
korekcie liniek MHD paralelných s vlakmi IDS (D.N.Ves, Vrakuňa), posilnenie MHD k žel. staniciam a TIOP
-
prestup na električku v termináloch Hlavná stanica, Bory, Ružinov, Vajnory a Predmestie
-
nová električková radiála Šafárikovo nám. – Janíkov dvor
-
predĺženie električkových tratí Zlaté piesky – Vajnory, Dúbravka – Lamačská brána-Bory



3B – Povrchový variant tram – train cez Špitálsku
-
vybudovanie novej povrchovej koľajovej infraštruktúry pre tram-train v severo-južnom koridore Predmestie – Filiálka – Špitálska – Šafárikovo nám. – Bosákova – Janíkov dvor
-
štrukturálne dáta pre rok 2020
-
doplnené zastávky/terminály/TIOP a ich napojenie
-
obmedzenie prímestskej autobusovej dopravy cez hranice mesta, podľa linkovania BID,
-
zvýšený čas státia na prestupnom terminály Filiálka z dôvodu rozpájania/pripájania súprav: do mesta 8 min. a von z mesta 10min
-
prestup na rýchliky v žst. Predmestie/Vinohrady, Pezinok, Senec
-
korekcie liniek MHD paralelných s vlakmi IDS (D.N.Ves, Vrakuňa), posilnenie MHD k žel. staniciam a TIOP
-
prestup na električku v termináloch Hlavná stanica, Bory, Ružinov, Vajnory a Predmestie
-
predĺženie električkových tratí Zlaté piesky – Vajnory, Dúbravka – Lamačská brána-Bory
-
prevádzka električky z Janíkovho dvora cez Starý most do všetkých električkových radiál
-
napojenie električkových tratí na železničnú sieť v lokalitách Janíkov dvor a Ružinov
-
linka tram-train … – Rusovce – Petržalka (Janíkov dvor) – ŽST Ba hl. st. (interval pol. hod. resp. 1 hod)



3C – Povrchový variant tram-train cez Karadžičovu ulicu
-
vybudovanie novej povrchovej koľajovej infraštruktúry pre tram-train v severo-južnom koridore Predmestie – Filiálka – Karadžičova – Šafárikovo nám. – Bosákova – Janíkov dvor
-
štrukturálne dáta pre rok 2020
-
doplnené zastávky/terminály/TIOP a ich napojenie
-
obmedzenie prímestskej autobusovej dopravy cez hranice mesta, podľa podkladov linkovania BID,
-
zavedené korekcie linkovania
-
zvýšený čas státia na prestupnom terminály Filiálka z dôvodu rozpájania/pripájania súprav: do mesta 8min a von z mesta 10min
-
prestup na rýchliky v žst. Predmestie/Vinohrady, Pezinok, Senec
-
korekcie liniek MHD paralelných s vlakmi IDS (D.N.Ves, Vrakuňa), posilnenie MHD k žel. staniciam a TIOP
-
prestup na električku v termináloch Hlavná stanica, Bory, Ružinov, Vajnory a Predmestie
-
predĺženie električkových tratí Zlaté piesky – Vajnory, Dúbravka – Lamačská brána-Bory
-
nová povrchová električková trať na Karadžičovej ulici
-
prevádzka električky z Janíkovho dvora cez Starý most do všetkých električkových radiál
-
napojenie električkových tratí na železničnú sieť v lokalitách Janíkov dvor a Ružinov
-
linka tram-train … – Rusovce – Petržalka (Janíkov dvor) – ŽST Ba hl. st. (interval 30 min. resp. 1 hod)



4A – Zapustený variant od Jarošovej
-
zapustenie pred stanicou Filiálka, pokračovanie v hĺbenom tuneli na Karadžičovej ulici, výjazd na Starý most
-
pri hĺbenom plytkom tuneli som zväčšená dĺžka pešej cesty zo zastávky na 80 m (Filiálka, Záhradnícka, Nivy, Šafárikovo nám.)
-
štrukturálne dáta pre rok 2020
-
doplnené zastávky/terminály/TIOP a ich napojenie
-
obmedzenie prímestskej autobusovej dopravy cez hranice mesta, podľa podkladov linkovania BID
-
zavedené korekcie linkovania
-
korekcia osobných vlakov, v sedle obmedzené časy odchodov na polovicu
-
zvýšený čas státia na prestupnom terminály Filiálka z dôvodu rozpájania/pripájania súprav: do mesta 8min a von z mesta 10min pre smery SC,PK
-
prestup na rýchliky v žst. Predmestie/Vinohrady, Pezinok, Senec
-
korekcie liniek MHD paralelných s vlakmi IDS (D.N.Ves, Vrakuňa), posilnenie MHD k žel. staniciam a TIOP (pozrieť záložku korekcie MHD)
-
prestup na električku v termináloch Hlavná stanica, Bory, Ružinov, Vajnory a Predmestie
-
predĺženie električkových tratí Zlaté piesky – Vajnory, Dúbravka – Lamačská brána-Bory
-
prevádzka električky z Janíkovho dvora cez Starý most do všetkých električkových radiál
-
električka: bezkolízne riešenie v centrálnej mestskej oblasti, kolízne na Jarošovej, čiže tam kde je bezkolízne, sú menšie zdržania na úsekoch
-
linka tram-train. – Rusovce – Petržalka (Janíkov dvor) – ŽST Ba hl. st. (interval 30 min resp. 1 hod)



5A – Podzemný variant prestupný
-
pri hĺbenom tuneli (-10m) je zväčšená dĺžka pešej cesty zo zastávky na 120m (Slovany, Filiálka)
-
kolízne povrchové vedenie koľajovej trate v Petržalke
-
štrukturálne dáta pre rok 2020
-
doplnené zastávky/terminály/TIOP a ich napojenie
-
obmedzenie prímestskej autobusovej dopravy cez hranice mesta, podľa podkladov linkovania BID
-
zavedené korekcie linkovania BID
-
zadanie koľajovej dopravy podľa linkovania ZSR
-
korekcia osobných vlakov, v sedle obmedzené časy odchodov na polovicu
-
zvýšený čas státia na prestupnom terminály Filiálka z dôvodu rozpájania/pripájania súprav: do mesta 8min a von z mesta 10min pre smery SC,PK
-
prestup na rýchliky v žst. Predmestie/Vinohrady, Pezinok, Senec
-
korekcie liniek MHD paralelných s vlakmi IDS (D.N.Ves, Vrakuňa), posilnenie MHD k žel. staniciam a TIOP (pozrieť záložku korekcie MHD)
-
prestup na električku v termináloch Hlavná stanica, Bory, Ružinov, Vajnory a Predmestie
-
predĺženie električkových tratí Zlaté piesky – Vajnory, Dúbravka – Lamačská brána-Bory
-
prevádzka električky z Janíkovho dvora cez Starý most do všetkých električkových radiál
-
napojenie električkových tratí na železničnú sieť v lokalitách Janíkov dvor a Ružinov
-
linka tram-train … – Rusovce – Petržalka (Janíkov dvor) – ŽST Ba hl. st. (interval 30 min. resp. 1 hod)



5B – Podzemný variant železničný
-
výstavba železničného koridoru Predmestie – Filiálka v hĺbenom tuneli s pokračovaním v hlbokom (-40 m) razenom železničnom tuneli do Petržalky (aj pre medzinárodnú prepravu)
-
pri hlboko razenom tuneli (-40 m) je zväčšená dĺžka pešej cesty zo zastávky na 180 m (Centrum)
-
pri hlboko razenom tuneli (-10 m) je zväčšená dĺžka pešej cesty zo zastávky na 120 m (Slovany, Filiálka)
-
razený tunel Filiálka – Petržalka s jednou podzemnou stanicou Centrum
-
odbočka Dunaj (napojenie na električkovú sieť v Petržalke)
-
bezkolízne, zapustené vedenie duálnej koľajovej trate na Janíkov dvor, čiže som zmenšil čas prejazdu medzi zastávkami a dĺžka pešej cesty je 80 m
-
štrukturálne dáta pre rok 2020
-
doplnené zastávky/terminály/TIOP a ich napojenie
-
obmedzenie prímestskej autobusovej dopravy cez hranice mesta, podľa podkladov linkovania BID
-
zavedené korekcie linkovania BID
-
zadanie koľajovej dopravy podľa linkovania ZSR
-
korekcia osobných vlakov, v sedle obmedzené časy odchodov na polovicu
-
zvýšený čas státia na prestupnom terminály Filiálka z dôvodu rozpájania/pripájania súprav: do mesta 8min a von z mesta 10min pre smery SC,PK
-
prestup na rýchliky v žst. Predmestie/Vinohrady, Pezinok, Senec
-
korekcie liniek MHD paralelných s vlakmi IDS (D.N.Ves, Vrakuňa), posilnenie MHD k žel. staniciam a TIOP
-
prestup na električku v termináloch Hlavná stanica, Bory, Ružinov, Vajnory a Predmestie
-
predĺženie električkových tratí Zlaté piesky – Vajnory, Dúbravka – Lamačská brána-Bory
-
nová električková radiála Šafárikovo nám. – Bosákova, vrátane rekonštrukcie Starého mosta a vozovne Jurajov dvor
-
nie je napojenie na železničnú trať Janíkov dvor/Rusovce a Ružinov
-
linka tram-train … – Rusovce – Petržalka (Janíkov dvor) – ŽST Ba hl. st. (interval 30 min. resp. 1 hod)



5C – Podzemný variant tram-train
-
pri hlboko razenom tuneli (-40m) je zväčšená dĺžka pešej cesty zo zastávky na 180 m (Nivy, Centrum)
-
pri hlboko razenom tuneli (-10m) je zväčšená dĺžka pešej cesty zo zastávky na 120 m (Slovany, Filiálka)
-
pri hĺbenom plytkom tuneli je zväčšená dĺžka pešej cesty zo zastávky na 80 m (Jungmanova, Bosákova)
-
kolízne zapustené vedenie duálnej koľajovej trať na Janíkov dvor len pre tram-train, čiže väčšie časy prejazdov
-
odbočka Dunaj (napojenie na električkovú sieť v Petržalke)
-
štrukturálne dáta pre rok 2020
-
doplnené zastávky/terminály/TIOP a ich napojenie
-
obmedzenie prímestskej autobusovej dopravy cez hranice mesta
-
zavedené korekcie linkovania BID
-
zadanie koľajovej dopravy podľa linkovania ZSR
-
korekcia osobných vlakov, v sedle obmedzené časy odchodov na polovicu
-
zvýšený čas státia na prestupnom terminály Filiálka z dôvodu rozpájania/pripájania súprav: do mesta 8min a von z mesta 10min pre smery SC,PK
-
prestup na rýchliky v žst. Predmestie/Vinohrady, Pezinok, Senec
-
korekcie liniek MHD paralelných s vlakmi IDS (D.N.Ves, Vrakuňa), posilnenie MHD k žel. staniciam a TIOP (pozrieť záložku korekcie MHD)
-
prestup na električku v termináloch Hlavná stanica, Bory, Ružinov, Vajnory a Predmestie
-
predĺženie električkových tratí Zlaté piesky – Vajnory, Dúbravka – Lamačská brána-Bory
-
nová električková radiála Šafárikovo nám. – Bosákova, vrátane rekonštrukcie Starého mosta a vozovne Jurajov dvor
-
napojenie električkových tratí na železničnú sieť v lokalitách Janíkov dvor a Ružinov
-
linka tram-train … – Rusovce – Petržalka (Janíkov dvor) – ŽST Ba hl. st. (interval 30 min. resp. 1 hod)
-
linka tram-train Ba Rača/Ba Vajnory – Ba filiálka – Petržalka (Janíkov dvor)



5D – Podzemný variant železničný bez vetvy Janíkov Dvor
-
pri hlboko razenom tuneli (-40m) je zväčšená dĺžka pešej cesty zo zastávky na 180m (Nivy, Centrum)
-
pri hlboko razenom tuneli (-10m) je zväčšená dĺžka pešej cesty zo zastávky na 120m (Slovany, Filiálka)
-
pri hĺbenom plytkom tuneli je zväčšená dĺžka pešej cesty zo zastávky na 80m (Dvory)
-
kolízne zapustené vedenie duálnej koľajovej trať na Janíkov dvor
-
razený tunel Filiálka – Petržalka s podzemnými stanicami Nivy a Centrum
-
napojenie na železničnú trať do ŽST Petržalka
-
štrukturálne dáta pre rok 2020
-
doplnené zastávky/terminály/TIOP a ich napojenie
-
obmedzenie prímestskej autobusovej dopravy cez hranice mesta
-
zavedené korekcie linkovania BID
-
zadanie koľajovej dopravy podľa linkovania ZSR
-
korekcia osobných vlakov, v sedle obmedzené časy odchodov na polovicu
-
zvýšený čas státia na prestupnom terminály Filiálka z dôvodu rozpájania/pripájania súprav: do mesta 8min a von z mesta 10min pre smery SC,PK
-
prestup na rýchliky v žst. Predmestie/Vinohrady, Pezinok, Senec
-
korekcie liniek MHD paralelných s vlakmi IDS (D.N.Ves, Vrakuňa), posilnenie MHD k železničným staniciam a TIOP (pozrieť záložku korekcie MHD)
-
prestup na električku v termináloch Hlavná stanica, Bory, Ružinov, Vajnory a Predmestie
-
predĺženie električkových tratí Zlaté piesky – Vajnory, Dúbravka – Lamačská brána-Bory
-
nová električková radiála Šafárikovo nám. – Bosákova, vrátane rekonštrukcie Starého mosta a vozovne Jurajov dvor
-
napojenie električkových tratí na železničnú sieť v lokalitách Janíkov dvor
-
linka tram-train … – Rusovce – Petržalka (Janíkov dvor) – ŽST Ba hl. st. (interval 30 min resp. 1 hod)